niedziela, 10 sierpnia 2014

"Bieszczady w literaturze"

Podczas tegorocznych wakacji chciałabym pokazać Wam, że miłośnik książek niekoniecznie jest człowiekiem, którego interesuje wyłącznie siedzenie w pokoju pełnym ciekawych pozycji, ale który w poszukiwaniu intrygujących historii i miejsc związanych z literaturą dotrze nawet na koniec świata. Tym razem wybrałam się w Bieszczady. Mam nadzieję, że uda mi się zainteresować Was nie tylko ciekawymi książkami związanymi z tym regionem, ale również samymi górami :) Zapraszam do oglądania!



Mówię o:
* "Opowieści galicyjskie" (Andrzej Stasiuk) ~ akcja książki toczy się w Beskidzie Niskim, jednak na drodze mojej "wycieczki" znalazły się Jaśliska, w których kręcono jej ekranizację, czyli "Wino truskawkowe", więc nie mogłam oprzeć się pokusie "wepchnięcia" książki do mojego filmiku.
* "Bieszczady w PRL-u" (Krzysztof Potaczała)
* "Bieszczadzkie opowieści Siekierezady" (Rafał Dominik)
* "Siekierezada albo zima leśnych ludzi" (Edward Stachura)
* "Bieszczadzkimi i beskidzkimi śladami Karola Wojtyły" (Andrzej Potocki)
* "Majster Bieda czyli zakapiorskie Bieszczady" (Andrzej Potocki)
* "Przystanek Bieszczady. Bez cenzury." (Andrzej Potocki)
* "Bieszczady" (Jerzy Harasymowicz)
* "Nakarmić wilki" (Maria Nurowska)

Strona Siekierezady - KLIK.

24 komentarze:

  1. Bieszczady to moja miłość, już kopiuję tytuły!

    OdpowiedzUsuń
  2. Rewelacja! Już chce być w Bieszczadach ! :) Zapoznam się też z chęcią z książkami, które pokazałaś ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. ,,Opowieści galicyjskie,, miałam zamiar przeczytać, ale teraz widzę, że jest wiele innych pozycji o Bieszczadach, które można byłoby przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja również w tym roku wybrałam się w Bieszczady.Zakochałam się w tym miejscu.Książki na pewno przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dawno tu do ciebie nie zaglądałam, a teraz patrzę - filmy z prawdziwego zdarzenia, coraz lepszy montaż, pomysłowe charakteryzacje, ale się wyrobiłaś, gratulacje! :) Pamiętam początki twojego bloga i z radością oglądam postępy. :) Tylko może uważaj z tym strzelaniem do zwierząt, jeszcze się komuś spodoba i będzie chciał naśladować. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha :D Dzięki :) Więcej strzelać nie planuję ;)

      Usuń
  6. Ucieszyłam się, bo sama mieszkam w Bieszczadach, miło było więc zobaczyć filmik o tym miejscu;)
    Tylko kilka uwag: "Opowieści galicyjskie" to raczej Beskid Niski, a nie Bieszczady.
    Książki Marii Nurowskiej ("Nakarmić wilki", "Requiem dla wilka") opowiadają wprawdzie o Bieszczadach, jednak w taki sposób, że osoby mieszkające w tym regionie mają ochotę chwycić za nóż;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co do "Opowieści...", to dobrze wiedziałam, że akcja toczy się w Beskidzie Niskim, jednak na trasie mojej podróży znalazły się Jaśliska, czyli miejsce, w którym kręcono "Wino truskawkowe", więc nie mogłam przejechać obok obojętnie ;) A za uwagę dotyczącą Marii Nurowskiej bardzo dziękuję ;)

      Usuń
    2. Ok, wybacz że się tak wtrącam;)

      Usuń
    3. Oj tam - nic nie szkodzi ;)

      Usuń
    4. Zgadzam się z Beatą co do książek Nurowskiej. O wiele lepsza jest książka pt. "Samotność wilków" Marka Harnego. Akcja również toczy się w Bieszczadach :)

      Usuń
    5. Dzięki za polecenie :) Dobrze wiedzieć :)

      Usuń
  7. Nakarmić wilki może przeczytam, bo mam w planach zapoznanie się z twórczością tej autorki.
    Filmik rewelacyjny, będę miała niektóre z tych pozycji na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie czytaj grafomanii -szkoda oczu!!!

      Usuń
  8. Świetny filmik. A po którąś z książek na pewno sięgnę, gdy będę chciała dowiedzieć się czegoś ciekawego o Bieszczadach.;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. O matko, jak ja kocham Bieszczady! Spisuje tytuly. Na pierwszy ogien wezme chyba Siekierezade Stachury ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Co jeden filmik to lepszy :) Tematyka gór raczej nie moja.

    OdpowiedzUsuń
  11. kocham Bieszczady! Mam ogromny sentyment.

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny filmik - uśmiałam się do łez :)

    OdpowiedzUsuń

Polityka prywatności

Korzystanie ze strony "Esa Czyta" jest jednoznacznym wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych zgodnych z art. 13 o Ochronie Danych Osobowych. Jednocześnie każda osoba ma prawo do dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich poprawienia w razie potrzeby. Udział w konkursach organizowanych przez stronę Esa Czyta wiąże się jednoznaczne z dobrowolnym podaniem danych osobowych i oświadczeniem, że są one podane zgodnie z prawdą. Dane podane w konkursie są przetwarzane wyłącznie w celach konkursowych tzn. publiczne ogłoszenie zwycięzcy konkursu oraz późniejszego przesłania nagrody konkursowej. Oświadczenie: Oświadczam, że zapoznałem/am się z treścią klauzuli informacyjnej oraz informacją o celu i sposobach przetwarzania danych osobowych strony "Esa Czyta" oraz prawie dostępu do treści swoich danych i prawa ich poprawiania.