poniedziałek, 8 lipca 2013

Pierwszy wakacyjny stosik + projekt "Lato z książką - 2013" :)

Przez cały rok akademicki marzyłam o tym, że kiedy już nadejdą tak upragnione wakacje, po powrocie do domu w końcu będę mogła leżeć w ogrodzie na moim kochanym <3 leżaczku  i czytać wszystkie te pozycje, o których myślałam już od dłuższego czasu. Do niedawna plany te dość skutecznie krzyżowała mi sesja, jednak w końcu, z prawdziwą przyjemnością mogę jej pomachać  i powiedzieć: "Do zobaczenia dopiero zimą!". Z uśmiechem na twarzy udałam się więc do kilku bibliotek i oto co wybrałam:

<kolejno od góry>

*Zamczysko w Otranto - Horace Walpole
*Karaluchy - Jo Nesbo (kupiłam za całe 5zł!)
*Tajemnice zamku Udolpho cz.I i II - Ann Radcliffe
*Mnich - M.G.Lewis
*Co gryzie Gilberta Grape'a - Peter Hedges
*Italczyk albo Konfesjonał Czarnych Pokutników - Ann Radcliffe
*Miłość staropolska - Agnieszka Lisak
*Nędznicy cz.I i II - Wiktor Hugo

Powieści Ann Radcliffe, M.G. Lewisa czy Horacego Walpole'a nie znalazły się tutaj przypadkiem... :) Ostatnio mam prawdziwego bzika na punkcie powieści gotyckiej, a właśnie ci autorzy należą do jej kanonu.

"LATO Z KSIĄŻKĄ - 2013"

Kiedy zastanawiałam się nad moimi planami na tegoroczne lato, w audycji radiowej usłyszałam, że coraz mniej rodziców wysyła swoje dzieci na kolonie, a miejscowe świetlice przeżywają prawdziwe oblężenie. Właściwie od razu przypomniałam sobie, że kiedy miałam 5-6 lat lubiłam oglądać mapy i udawać, że wyruszam w daleką podróż (zabawa na całe godziny - naprawdę!). Wtedy też do głowy wpadł mi całkiem ciekawy pomysł - aby kiedy przeczytam książkę, czerwonym punktem na mapie świata zaznaczyć miejsce, w którym toczyła się jej akcja :) W ten sposób kiedy lato minie, będę wiedziała, w ilu miejscach byłam dzięki mojej wyobraźni, dla której nie ma przecież granic w postaci złotówek czy wiz... :) A jeżeli akcja książki będzie działa się w miejscu niedookreślonym... cóż... czerwony punkcik postawię tam, gdzie będzie mi się wydawało, że powinien się znaleźć... :)

42 komentarze:

  1. Świetny pomysł z mapką! :) Gdzie kupiłaś Karaluchy? A co to jakiś zastrzeżeń dotyczących Twojego bloga to w tej chwili nie mam żadnych! Jest jasno, przejrzyście, czytelnie i przesympatycznie! Oby tak dalej :) A co do mojego konkursu, zawsze możesz napisać do mnie e-maila i wtedy będę mogła Ci wysłać wiadomości z przypomnieniem o upływie terminu czy o kolejnym etapie. Byłoby mi bardzo miło gdybyś jednak wzięła udział w moim konkursie:) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba mnie przekonałaś :)Karaluchy kupiłam w takiej księgarni "TanieCzytanie" w Krakowie :) Mają strasznie tanie, całkiem nowe książki :)

      Usuń
    2. O jejku ! Zazdroszczę Ci tych "Karaluchów" po takiej cenie!

      Usuń
  2. Bardzo ciekawy pomysł! a co z książkami, których akcja dzieje się w światach fantastycznych? :D
    podoba mi się Twój stosik, lubię takie klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie tu może być problem :P Umieszcze tam, gdzie stwierdzę, że by pasowało :D

      Usuń
  3. Zazdroszczę "Karaluchów"! A co do mapki - nigdy bym na coś takiego nie wpadła, świetny pomysł! Czekam na recenzje :)

    in-corner-with-book.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Jej świetny pomysł z mapką- zgadzam się w 100 procentach :) Może ogłosisz takie wyzwanie? :D Chętnie wzięłabym udział w takiej akcjii :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyzwanie, to raczej nie, bo taka mapka nim nie jest :P Nie mam pojęcia, co byłoby celem takiego wyzwania, ale jeżeli masz ochotę się przyłączyć, to oczywiście będzie mi bardzo miło :)

      Usuń
    2. Celem - jak najwięcej kropek :D
      Albo po kropce z każdego kontynentu

      Usuń
  5. Ciekawy pomysł z tą mapką! Jeśli nie da się zorientować, gdzie dzieje się akcja, zaznacz może pochodzenie autora/autorki. :)
    Ciekawe pozycje zdobyłaś, życzę przyjemnego czytania!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ładnie tu, szablon przejrzysty i zrównoważony.:) Tylko przydałby się jeszcze adres kontaktowy, bo zamieszczenie go tylko w zakładce "Współpraca" sugeruje, że chcesz rozmawiać wyłącznie z wydawcami;) (btw, czy nie za wcześnie troszkę na taką zakładkę?...)

    Hm, stosik sugeruje, ze gusta czytelnicze mamy bardzo różne.;) A mapka to bardzo fajny pomysł - gdzieś w internecie znalazłam kiedyś nawet interaktywny gadżet pozwalający zaznaczać wybrane państwa na mapie świata. Niestety nie pamiętam gdzie to było, a można było zaznaczać wyłącznie państwa, regiony czy miasta odpadały.;) Sama z mapki nie skorzystam, bo moje podróże literackie odbywają się najczęściej poza obszar znanego świata.;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super pomysł :)
    Początki najtrudniejsze, wiem jak to jest i jakie ważne jest wtedy wsparcie, więc zaczepię się u Ciebie na stałe :)
    PS . Mam nadzieję, że wkrótce zobaczę Cię na YouTube :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że kiedy zobaczysz mnie na YT, to się nie przestraszysz :P :D

      Usuń
  8. zazdroszczę Nędzników! fajny pomysł z tą mapką, spotkałam się już z tym w "Pięknych istotach" :)
    na razie nie ma co radzić, skoro nie ma żadnej recenzji. szablon i rozmieszczenie gadżetów są okej:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Widzę interesujące lektury. Czekam szczególnie na recenzję "Co gryzie Gilberta Grape'a", "Nędzników" oraz "Karaluchów".

    Powodzenia w blogowaniu! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny pomysł z mapką! Jesteś bardzo kreatywna :)
    Będę zaglądać częściej!

    OdpowiedzUsuń
  11. Nędznicy! *,*. Co do wyzwania to naprawdę bardzo, bardzo kreatywne i ciekawe. :). Ja również życzę powodzenia w blogowaniu.
    D.

    OdpowiedzUsuń
  12. "Karaluchy" za 5 zł Ja chcę taką księgarnię w Festung Breslau! D:
    Chętnie przeczytam recenzje powieści gotyckich bo nie mam o nich bladego pojęcia, a nazwa gatunku brzmi... fajnie! ;D

    Pomysł z mapką bardzo fajny, u mnie niestety byłby chybiony, bo moja mapka nie wyszłaby poza Europę, no, może ewentualnie kilka kropek w USA :P

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo ładny blog:) Stos ciekawy, szczególnie "Nędznicy" i "Karaluchy". Życzę Ci przyjemnej lektury i odpoczynku:)
    Pomysł z mapką jest genialny!
    Dodałam Twojego bloga do obserwowanych, ponieważ jestem ciekawa Twoich dalszych postów:)
    Pozdrawiam serdecznie i życzę udanego blogowania:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Super stos, też mam ochotę na "Karaluchy" a "Nędznicy" to jedna z moich ulubionych książek

    OdpowiedzUsuń
  15. Książka za 5 zł? nie moge uwierzyć :) obserwuje, jeśli chcesz zrób to samo :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Podoba mi się pomysł z mapą :)
    Sotsik zresztą też, proponuję na jego zakończenie przeczytać Northanger Abbey Jane Austen :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już czytałam :D Wszystkie powieści Jane Austen mam już za sobą :)

      Usuń
  17. Piękny stosik, a i pomysł z mapą bardzo ciekawy. Zatem miłego czytania.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  18. Akurat bardzo lubię czytać książki, mija 9 dzień wakacji, a ja już 4 przeczytałam :) W roku szkolnym lektura za lekturą, także teraz nadrabiam. Dobry pomysł z tą mapką :) Na podróż do Barcelony polecam serię "Cmentarz zapomnianych książek" - "Gra Anioła", "Cień Wiatru", "Więzień nieba" Carlos'a Ruiz'a Zafon'a :)
    Czekam na jakieś recenzje :) Obserwuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Recenzja już wkrótce - może nawet jutro :) Myślę, że wezmę pod uwagę Twoje propozycje :)

      Usuń
  19. Ciekawe lektury wybrałaś sobie do czytania :) Zwłaszcza "Nędzników", których sama mam ochotę przeczytać.
    Co do uwag dotyczących Twojego bloga to obecnie nie mam żadnych ale jeśli uda mi się coś zauważyć w przyszłości to dam znać :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Po pierwsze przepraszam za brak polskich literek. Mieszkam w Niemczech i nie na kazdym komputerze wolno mi instalowac czcionki ;-)
    Po drugie - witam w blogosferze. Mam nadzieje ze szybko sie tutaj zadomowisz.
    Po trzecie - gdyby nie jeden wpis nie pomyslalabym ze dopiero tu zaczynasz. Blog sprawia wrazenie bardzo przemyslanego no i kipisz pomyslami. Czytelnicza mapa bardzo mi sie podoba. I popieram pomysl na wycieczke do Barcelony.

    Bledow jako takich poki co nie widze ale nie wyswietla mi sie opcja obserwatorzy i dlatego poki co nie moge Cie dodac... Daj znac gdyby dalo sie cos w tej sprawie zmienic.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam pojęcia, dlaczego nie wyświetla Ci się opcja obserwowania :( Ale uwierz mi, ona tutaj jest! :D

      Usuń
  21. Bardzo podoba mi się ten pomysł z mapką:))
    Ja dopiero zaczynam przygodę z recenzowaniem, jeśli chciałabyś wejść na mojego bloga i skomentować( krytycznie bądź nie:P), byłabym Ci bardzo wdzięczna:))
    http://czytelniadominiki.blogspot.com/
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. Mnie też podoba się pomysł z mapką! I chyba podkradnę, mam nadzieję, że się nie obrazisz ;)
    Co do bloga, bo trafiłam tu po komentarzu zostawionego na innym- podoba mi się, że nie powydziwiałaś z szablonem, bo niektórzy robią różne "ciekawe" rzeczy :P
    Chociaż muszę przyznać, że to nie jest mój ulubiony kolor, ale przynajmniej nie kuje w oczy ;)
    Ta "dziura" między tujami jest bardzo podobna do mojej o.O
    A no i zazdraszczam Nesbo w tak niskiej cenie (:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że możesz podkraść pomysł z mapką :) Byłabym wdzięczna gdybyś napisała, że to ja na niego wpadłam :D :P

      Usuń
    2. Nawet podlinkuję Twojego bloga (:

      Usuń
  23. I tu odzywa się moja hipokryzja (co do koloru), ale avatar po prostu pasował mi do szablonu :P

    OdpowiedzUsuń
  24. Też bym chciała taką księgarnię u siebie, gdzie książki Nesbo sprzedają w tak niskich cenach ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo fajny pomysł z tą mapką.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Też muszę przeczytać Hetgesa, to może być ciekawe - "Tajemnice zamku Udolpho cz.I i II" czekam na recenzje :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Bardzo ciekawy pomysł z tą akcją. Sama z chęcią pobawiłabym się w coś takiego. :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Spory stosik, jeszcze nic nie czytałam :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Nędznicy... to mogę czytać zawsze po raz wtóry :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Świetny pomysł z tą mapką :)

    i-am-ready-for-reading.blogspot.com - blog książkowy :)

    OdpowiedzUsuń

Polityka prywatności

Korzystanie ze strony "Esa Czyta" jest jednoznacznym wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych zgodnych z art. 13 o Ochronie Danych Osobowych. Jednocześnie każda osoba ma prawo do dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich poprawienia w razie potrzeby. Udział w konkursach organizowanych przez stronę Esa Czyta wiąże się jednoznaczne z dobrowolnym podaniem danych osobowych i oświadczeniem, że są one podane zgodnie z prawdą. Dane podane w konkursie są przetwarzane wyłącznie w celach konkursowych tzn. publiczne ogłoszenie zwycięzcy konkursu oraz późniejszego przesłania nagrody konkursowej. Oświadczenie: Oświadczam, że zapoznałem/am się z treścią klauzuli informacyjnej oraz informacją o celu i sposobach przetwarzania danych osobowych strony "Esa Czyta" oraz prawie dostępu do treści swoich danych i prawa ich poprawiania.