piątek, 14 lutego 2014

"Parabellum: Prędkość ucieczki" Remigiusza Mroza czyli II wojna światowa oczami braci Zaniewskich ;)


TYTUŁ: "Parabellum: Prędkość ucieczki"
WYDAWNICTWO: Erica
ROK WYDANIA: 2013
STRON: 411
OPRAWA: miękka 
*LITERATURA POLSKA*

KRÓTKO O REMIGIUSZU MROZIE: Jest absolwentem Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie oraz doktorantem na tejże uczelni. W jego dorobku literackim znajdują się dwie opublikowane powieści i szereg artykułów naukowych z dziedziny prawa. W jego szufladach zalega kilkanaście ukończonych powieści, co próbuje wytłumaczyć faktem, jakoby cierpiał na obsesyjno-kompulsywne zaburzenia funkcjonowania (cokolwiek miałoby to znaczyć ;P). Pozostaje mieć nadzieję, że w końcu zdecyduje się je opublikować.

Z OKŁADKI: W sierpniu 1939 roku sierżant Bronisław Zaniewski, służący w jednostce stacjonującej pod granicą rumuńską, ma znacznie większy problem niż przejmowanie się doniesieniami o zagrożeniu niemieckim. Tym razem nie tylko zadarł, ale i pobił się ze swym przełożonym, chorążym Chwieduszko. A w wojsku podniesienie ręki na starszego stopniem to nie przelewki... W tym samym czasie młodszy z braci Zaniewskich, Stanisław, myśli przede wszystkim o własnych zaręczynach. Tylko jak ma powiedzieć ojcu, że jego wybranka jest Żydówką? Pierwszego września bójki i zaręczyny przestają być ważne.


Remigiusz Mróz

Za książkę dziękuję autorowi, jednak fakt ten nie miał wpływu na moją ocenę.


Jeżeli macie ochotę dowiedzieć się troszkę więcej o Remigiuszu Mrozie lub jego twórczości, zapraszam na jego STRONĘ.

38 komentarzy:

  1. Nigdy nie słyszałam o tym autorze, ale książkę może kiedyś przeczytam :)
    Pozdrawiam :>

    OdpowiedzUsuń
  2. Sama druga wojna nie jest moim ulubionym czasem jeśli chodzi o historię, ale sama książka wydaje się ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow, bardzo fajnie tu u Ciebie :) z chęcią sięgnę po "Parabellum: Prędkość ucieczki", zainteresowałaś mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dawno nie byłam u ciebie a tu takie wielkie zmiany! Oczywiście na plus. Co do samej książki tym razem spasuje, bo jej tematyka nie do końca mnie zainteresowała.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie moja tematyka niestety. Świetny nagłówek bloga u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Książka raczej nie dla mnie

    OdpowiedzUsuń
  7. Hm, wydaje sie byc ciekawa :)

    Serdecznie pozdrawiam,
    W.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeszcze żadnej książki nie przeczytałam tak szybko jak ,,Parabellum". Z niecierpliwością czekam na kolejne części tego cyklu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również nie mogę się doczekać! :D

      Usuń
  9. Czytałam jego "Wieżę milczenia" i mogę z czystym sumieniem Ci ją polecić. O tej słyszałam i czytałam wiele dobrego i gdy tylko będę miała okazję to też przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za polecenie ;) Chętnie się nią zainteresuję ;)

      Usuń
  10. Uwielbiam Twoje YouTube'owe recenzje :D
    Ale... Książka na deszczu? Aż serce mnie boli :C

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic jej się nie stało ;) Aż tak strasznie nie padało ;)

      Usuń
  11. O ksiażce, autorze nie słyszałam. Może kiedyś przeczytam, lecz póki co niezbyt mnie zainteresowała.

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie czytałam, może kiedyś ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ahhhh świetna recenzja! Dlaczego ja dopiero teraz trafiłam na Twojego bloga?
    Choć nie mój gatunek książkowy, to recenzja mi się spodobała ^^

    OdpowiedzUsuń
  14. Zapowiada się bardzo interesująco ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. Chyba mój portfel znowu się uszczupli :)...

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo ciekawa recenzja, twoje przebranie jest niesamowite.. Zawsze chwalę twoje filmiki. Z chęcią przeczytałabym tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Niestety książki historyczne to kompletnie nie moje klimaty.
    http://anonymous-reader-reviews.blogspot.com/2014/02/konkurs.html - zapraszam na konkurs

    OdpowiedzUsuń
  18. A ja się pisze na to, zapowiada się niesamowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Już wcześniej czytałam pozytywne recenzje tej książki - nie jestem jednak do końca pewna czy wciągnęłaby mnie tak jak Ciebie :)
    PS. Jak zawsze świetnie przygotowana recenzja :)

    OdpowiedzUsuń
  20. widzę, że teraz czytasz Lesio ;)
    tej pozycji nie przeczytałam choć za "dzieciaka" byłam zagorzałą fanką Chmielewskiej

    OdpowiedzUsuń
  21. Zapowiada się interesująco ;), jak gdzieś znajdę to chętnie przeczytam ;)
    I znów zabiłaś mnie swoim pomysłem na recenzję!

    OdpowiedzUsuń
  22. Po takiej recenzji chyba każdy chciałby przeczytać tą książkę :D Jestem pierwszą i drugą osobą, więc to coś dla mnie :D Poza tym (powtarzasz się w sumie Meme) uwielbiam pozycje osadzone w czasach II WŚ :) (ach, piszę jak obłąkana) ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetnie zrecenzowałaś ją! :D
    Mam na nią chęć, choć nie słyszałam jeszcze nigdy o niej! Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ostatnio dużo czytam książek z tematyki wojennej, tą mnie bardzo zainteresowałaś, ale czy znajdę ją w jakiejś bibliotece:/

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo lubię twoje recenzje :D
    Ciekawa tematyk! - to na pewno znajdę w tej książce.

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie skusiłam się na całą recenzję, bo właśnie czytam i nie chcę sobie zaburzać obrazu :D Ale jak już przeczytam, wrócę do Twojej recenzji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooooo :D To w takim razie czekam na Twoją recenzję ;)

      Usuń
  27. Dopracowana fabuła i ciekawe postacie na tle wydarzeń wojennych. Polecam i czekam na kolejną część cyklu!

    OdpowiedzUsuń
  28. swietny pomysł na filmik ! :D coś czuję, że prędzej ta książka trafiłaby do mojego chłopaka ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Świetna recenzja, ale kompletnie nie ciągnie mnie do tej książki...
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  30. Oj tak, mocno zachęciłaś. Lubię taką literaturę, a jeżeli jest do tego w dobrym wydaniu, prędzej czy później sięgnę. Z tego co mówisz, to nawet myślę, że warto ją mieć w swojej prywatnej bibliotece.
    Niejeden geniusz miał zaburzenia obsesyjne. Jeżeli seria okaże się świetna, to pewnie te z szuflady także prędzej czy później na rynek trafią.

    OdpowiedzUsuń
  31. Piękna książka. Całą rodziną się nią zachwycamy i czekamy na kontynuację.

    OdpowiedzUsuń
  32. Książka już na mnie czeka. A filmik świetny! Ty to masz pomysły. :D

    OdpowiedzUsuń
  33. Świetna recenzja.Na pewno prędzej czy później zapoznam się z tą lekturą.

    OdpowiedzUsuń
  34. Świetny filmik, bardzo pomysłowy! A jaki masz fajny kostium i make-up ;)
    Najpierw poczułam się zachęcona do książki, ale trochę mnie zniechęciło, że to początek serii. Nie lubię cykli.

    OdpowiedzUsuń